baby food

Έρευνα έδειξε ότι τα λιωμένα φαγητά παχαίνουν τα μωρά

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Swansea, στη Μεγάλη Βρετανία, και δημοσιεύθηκε στην Telegraph, τα μωρά που ταΐζονται για πολύ μεγάλο διάστημα με λιωμένα φαγητά κινδυνεύουν να γίνουν παχύσαρκα και να έχουν στο μέλλον κακές διατροφικές συνήθειες.

Αντιθέτως οι γονείς που ακολουθούν τη μέθοδο babyled (πρόκειται για τη μέθοδο κατά την οποία τα μωρά επιλέγουν το τι και κυρίως το πόσο θα φάνε), καταφέρνουν να μεγαλώσουν παιδιά που δεν θα καταλήξουν να γίνουν υπέρβαρα και που θα έχουν μία πιο υγιή σχέση με το φαγητό.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το να δίνουμε στο μωρό τη δυνατότητα να ελέγχει το ίδιο την πείνα του και τον κορεσμό του έχει επίδραση τόσο στο βάρος του όσο και στον τρόπο που τρώει, συνήθειες που θα συνεχιστούν και στην παιδική ηλικία.

Η Δρ Amy Brown και η Michelle Lee από το Πανεπιστήμιο του Swansea μελέτησαν 298 παιδιά, μεταξύ 6 και 12 μηνών, που προχώρησαν στον απογαλακτισμό με τη μέθοδο “babyled” – που είναι αρκετά διαδεδομένη στη Μεγάλη Βρετανία – σε σχέση με όσα ταΐζονταν με την παραδοσιακή μέθοδο με λιωμένα φαγητά.

Στην αρχή κατέγραψαν τον τρόπο με τον οποίο εισήχθησαν τα εν λόγω παιδιά στη στερεή τροφή και στη συνέχεια συνέκριναν το βάρος και τη διατροφική τους συμπεριφορά όταν ήταν μεταξύ 18 και 24 μηνών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που δεν είχαν φάει λιωμένα φαγητά όταν ήταν μωρά είχαν πιο φυσιολογικό βάρος (δεν ήταν υπέρβαρα) και μπορούσαν να σταματούν το φαγητό όταν ένοιωθαν ότι είχαν χορτάσει. Μάλιστα, αυτά τα χαρακτηριστικά ήταν ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα το βάρος της μητέρας, ο θηλασμός, η ηλικία που ξεκίνησαν τις στερεές τροφές κλπ.

Η Δρ Amy Brown εξηγώντας τα αποτελέσματα της έρευνας δήλωσε ότι τα παιδιά αυτά είχαν μάθει να τρώνε μόνα τους, χωρίς πίεση, όσο ήθελαν, μπορούσαν να σταματήσουν όποτε είχαν χορτάσει

Η μέθοδος “babyled” που μας φαίνεται πιθανώς περίεργη, ακόμη και επικίνδυνη για τόσο μικρά μωρά, γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στο Ηνωμένο Βασίλειο και προτρέπει τις μαμάδες αντί για λιωμένα φαγητά να δίνουν στα μωρά τους κομματάκια από διάφορες τροφές (ωμών ή μαγειρεμένων με τρόπο ώστε να έχουν μαλακή υφή) και εκείνα να επιλέγουν τι και πόσο θέλουν να καταναλώσουν.

Πηγή: imommy.gr

 

Similar Posts

  • Καλό στη καρδιά κάνει ο Ελληνικός καφές

    Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερα επιστημονικά στοιχεία έρχονται να αναδείξουν την ευεργετική δράση συστατικών τροφίμων και ροφημάτων για την καρδιά και τα αγγεία μας. Ένα εξ αυτών είναι ο ελληνικός καφές. Τα στοιχεία που υπάρχουν σήμερα γενικότερα για τον καφέ καταδεικνύουν μια ιδιαίτερη προστατευτική δράση μιας κατηγορίας αντιοξειδωτικών που βρίσκουμε σε αυτόν, των λεγόμενων…

  • Είναι γεγονός.

    Οταν το μωρό σας είναι περίπου 4 με 5 μηνών, μπορεί να ξεχωρίσει ότι δυο διαφορετικές αποχρώσεις του μπλε μοιάζουν πιο πολύ από ό,τι το μπλε με το πράσινο, χωρίς να ξέρει τα ονόματά τους.

  • Ποιά πρέπει να είναι η Διατροφή ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας (1-5 χρονών)

    Τα παιδιά μεγαλώνοντας χρειάζονται περισσότερη ενέργεια και ποικιλία από τροφές ώστε να παίρνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται. Αυτό θα τους εξασφαλίσει την καλή υγεία και τις σωστές διατροφικές συνήθειες για το υπόλοιπο της ζωής τους. Στην περίπτωση που αυτό δεν επιτευχθεί, το παιδί κινδυνεύει από έλλειψη κάποιων θρεπτικών συστατικών με επιπτώσεις στην ανάπτυξη…

  • Πως θα ψηλώσει το παιδί μας σωστά

    Συγκεκριμένα η διατροφή, η άσκηση, ο ύπνος και η κατάσταση υγείας είναι παράγοντες που προσδιορίζουν σε ποιο ύψος θα σταματήσει η ανάπτυξη. Έτσι ενώ δεν υπάρχουν μαγικοί τρόποι που μπορούν να αυξήσουν το ύψος πέραν από το γενετικά καθορισμένο, σίγουρα η έλλειψη κάποιων τροφίμων, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα, ο ανεπαρκής ύπνος και ο μη τακτικός…

  • Έξι τρόφιμα που βοηθούν στο μαύρισμα

    Το καλοκαίρι οι περισσότεροι αποκτούν σοκολατένια επιδερμίδα, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που κάθονται με τις ώρες κάτω στον ήλιο για να αποκτήσουν ένα τροπικό μαύρισμα. Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο όμως έχει κινδύνους που καλό είναι να ξέρουμε όπως η ηλίαση ή τα εγκαύματα, οπότε καλό είναι να ξέρουμε και εναλλακτικούς τρόπους που μπορούν να…

  • Μπρόκολο το θαυματουργό λαχανικό για την εγκυμοσύνη

    Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να τρέφεστε σωστά τόσο για εσάς όσο για το μικρό άγγελο που κουβαλάτε μέσα σας. Τα λαχανικά γενικά είναι απαραίτητα με το μπρόκολο να αποτελεί μία σούπερ τροφή. Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε φολικό οξύ, μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη Β που βοηθά στην παραγωγή και τη διατήρηση νέων κυττάρων….