panapaidi
| |

Τι πρέπει να κάνω για να κόψω την πάνα του παιδιού μου;

Πώς να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι έτοιμο;

Όσα περισσότερα από τα πιο κάτω μπορεί να κάνει ή έχει κατακτήσει το δικό σας παιδί τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να πετύχει η εκπαίδευση για την τουαλέτα.

• Το παιδί μπορεί να ντυθεί και να ξεντυθεί μόνο του.
• Μπορεί να παίξει μόνο του με ένα παιχνίδι για τουλάχιστον πέντε λεπτά.
• Αρχίζει να βάζει τα παιχνίδια στη θέση τους.
• Το παιδί καταλαβαίνει και εκτελεί απλές οδηγίες σας.
• Δε βρίσκεται στην περίοδο της άρνησης, που ό,τι του λες αυτό λέει όχι.
• Έχει κενώσεις σε σταθερή περίοδο της ημέρας (πχ κάθε πρωί).
• Όταν ουρεί αποβάλλει αρκετή ποσότητα ούρων.
• Μπορεί να μιμηθεί κάποιον άλλο.
• Αισθάνεται όμορφα όταν τον επιβραβεύεται για κάτι που έκανε.
• Το παιδί είναι ικανό να παραμείνει στεγνό για τουλάχιστον δυο ώρες.
• Γνωρίζει τη διαδικασία αφόδευσης.
• Έχει στο μυαλό του ένα όνομα για την ούρηση (πχ κάνω πιπί μου) και την αφόδευση (πχ κάνω κακά μου).

Επίσης να είστε σίγουροι ότι το παιδί σας δεν περνά οποιοδήποτε άγχος όπως είναι:

1. Προσπαθείτε να του κόψετε το μπιμπερό.
2. Αλλάξατε τη γυναίκα που το προσέχει.
3. Γεννήσατε καινούριο παιδί.

Αν υπάρχει οποιοδήποτε άγχος, αφήστε το να περάσει, και προσπαθήστε μετά από ένα δίμηνο.

Τι να κάνω πριν αποφασίσω την εκπαίδευση του;

• Δώστε ένα όνομα για την διαδικασία ούρησης και αφόδευσης και μάθετε το στο παιδί.
• Όταν έχει κένωση στο πανί, την ώρα που το αλλάζετε, απλά πέστε του με λόγια που να καταλαβαίνει τι έκανε πχ. «Έκανες κακά στο πανί σου».
• Αφήστε το να σας παρακολουθήσει όταν εσείς πηγαίνετε στην τουαλέτα για να δει τι κάνετε. Μπορεί να σας ρωτήσει οτιδήποτε έχει σχέση με τη διαδικασία αυτή, οπότε απαντήστε του με λόγια απλά που να τα καταλάβει.
• Να αλλάζετε την πάνα του παιδιού το συντομότερο δυνατό μετά από κάθε κένωση για να μη συνηθίσει την ιδέα να κυκλοφορεί με το πανί γεμάτο κόπρανα.
• Μη βάζετε τις φωνές στο παιδί όταν το αλλάζετε και να το προσβάλλετε που ακόμα δεν έκοψε την πάνα.

Αρχίζει η εκπαίδευση

Η εκπαίδευση αρχίζει όταν το παιδί είναι έτοιμο σύμφωνα με αυτά που περιγράφηκαν πιο πάνω.
• Να ξέρετε πότε συνήθως αφοδεύει το παιδί σας, πρωί, μεσημέρι, απόγευμα.
• Δείξτε το καθικάκι στο παιδί και πώς να το χρησιμοποιεί. Αφήστε το στην τουαλέτα και καλύτερα περιμένετε να το ζητήσει το ίδιο παρά να τον πιέσετε να το χρησιμοποιήσει.
• Βάλτε το μωρό πολλές φορές κατά την διάρκεια της ημέρας να καθίσει στο καθικάκι, ακόμα και με ρούχα.
• Αφού περάσει καμιά βδομάδα αρχίστε να βάζετε το μωρό στο καθικάκι χωρίς ρούχα και χωρίς πανί, για να συνηθίσει το δέρμα του την επαφή με το πλαστικό. Η καλύτερη ώρα είναι αυτή που συνήθως το παιδί αφοδεύει. Αν ουρήσει ή αν ακόμα αφοδεύσει τότε πραγματικά δείξτε του τη χαρά σας.
• Αρχίστε να αφήνετε το παιδί σας γυμνό χωρίς πάνα για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. Ατυχήματα θα γίνουν αλλά έτσι θα δει και θα συνειδητοποιήσει το παιδί από που βγαίνουν τα ούρα και τα κόπρανα. Αν συμβεί ατύχημα τότε πέστε στο παιδί «Σου έφυγαν αγάπη μου τα κακά σου ή τα πιπί σου. Ας καθαρίσουμε και την επόμενη φορά προσπάθησε να τα κάνεις στο καθικάκι.»
• Κάθε φορά που αλλάζετε το παιδί να του λέτε ότι τα μεγάλα παιδιά κάνουν «κακά και πισιά» στην τουαλέτα. Να του δείχνετε το καθικάκι και να του λέτε την επόμενη φορά να προσπαθήσει να πηγαίνει στο καθικάκι του.

Να θυμάστε ότι τα παιδιά ελέγχουν τους σφικτήρες τους με την εξής χρονολογική σειρά.

1 Πρώτα ελέγχουν τους σφικτήρες του εντέρου το βράδυ.
2 Μετά ελέγχουν τους σφικτήρες του εντέρου την ημέρα.
3. Στη συνέχεια ελέγχουν τους σφικτήρες της κύστης την ημέρα και
4. Τέλος ελέγχουν τους σφικτήρες της κύστης το βράδυ.

Όταν αρχίσει το παιδί να χρησιμοποιεί την τουαλέτα τότε…

• Μάθετε το πώς να κατεβάζει τα ρούχα του.
• Μάθετε το να χρησιμοποιεί τη σωστή ποσότητα χαρτιού.
• Μάθετε το πώς να σκουπίζεται σωστά από μπροστά προς τα πίσω.
• Μάθετε το πού να πετά το χαρτί τουαλέτας.
• Μάθετε το πώς να ανεβάζει τα ρούχα του στη θέση τους.
• Μάθετε το πώς να τραβά το καζανάκι.
• Μάθετε το πώς να πλένει σωστά κάθε φορά τα χέρια του.

Πηγή: Αδάμος Χατζηπαναγής  (Παιδίατρος)

Similar Posts

  • Το άγχος στα μικρότερα παιδιά

    Το άγχος είναι ουσιαστικά ένας σωτήριος μηχανισμός  που  μας κινητοποιεί και μας  αναγκάζει να βρίσκουμε λύσεις. Όταν όμως είναι έντονο ή το αισθανόμαστε με ασήμαντες  αφορμές και εμποδίζει την καθημερινή λειτουργικότητα, τότε γίνεται νοσηρό. Τα συμπτώματα ή  τα σημάδια του άγχους είναι  πολυάριθμα και πολλές φορές μη αναγνωρίσιμα και συγκαλυμμένα. Οι πιο πολλοί γνωρίζουν πια…

  • Φυσική και αποτελεσματική αλοιφή για μελανιές – καρούμπαλα.

    Τα ευαίσθητα δέρματα κάνουν πολύ εύκολα μελανιές ακόμη και με το παραμικρό χτύπημα. Το ίδιο και τα παιδιά γεμίζουν μελανιές και καρούμπαλα καθώς χτυπούν σε διάφορα μέρη λόγω απροσεξίας όπως και οι μεγαλύτερες σε ηλικία γυναίκες που μελανιάζουν πολύ εύκολα. Και ναι! Βρήκαμε την τέλεια αλοιφή για τις μελανιές και τα καρούμπαλα. Πανεύκολη, οικονομική και…

  • 9 μυστικά που θα ήθελαν να πουν οι νηπιαγωγοί των παιδικών σταθμών στις μαμάδες….

    Θέλω να σας πω ένα μυστικό: Πριν γίνω η ίδια μαμά, μου ήταν αδύνατο να κατανοήσω ουσιαστικά την αγωνία που ένιωθαν οι μαμάδες, όταν μας εμπιστεύονταν για πρώτη φορά τα παιδιά τους. Τις θεωρούσα πάρα πολλές φορές υπερβολικές. ΄Ηξερα πως τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου κάνουμε καλά τη δουλειά μας, αγαπάμε τους μικρούς…

  • Ποιά είναι τα οφέλη της παιδικής κατασκήνωσης;

    Λειτουργεί θετικά στην ωρίμανση τής προσωπικότητάς των παιδιών – Το παιδί στην κατασκήνωση ανακαλύπτει καλύτερα τον εαυτό του, γίνεται ανεξάρτητο, μαθαίνει να αντιμετωπίζει τους φόβους του, γίνεται πιο ανθεκτικό, εκπαιδεύεται σε κανόνες και όρια, δημιουργεί νέες φιλίες και αναπτύσσει την αυτοεκτίμησή του. Δίνεται η ευκαιρία,  το παιδί να απολαύσει τη φύση που στερείται στην καθημερινότητά…

  • Τα “έξυπνα σχολεία” με έξυπνα τούβλα φτιάχνονται…

    Μπορεί κανείς να κατηγορήσει το υπουργείο Παιδείας για παραλείψεις, για ολιγωρίες, για συντηρητισμό, για έλλειψη οργάνωσης αλλά κανείς μα κανείς δεν μπορεί να το κατηγορήσει για έλλειψη πρωτοτυπίας στην ονομασία σχεδιαζόμενων αλλαγών! Κάθε μεταβολή που έχει σχεδιαστεί από το συγκεκριμένο υπουργείο μπορεί να θυμίζει «ασκήσεις επί χάρτου» -αφού συνήθως μένει στα χαρτιά χωρίς προοπτική ουσιαστικής…

  • Ντροπή ή κοινωνική φοβία στην ψυχολογία των παιδιών;

    Αν σκεφθείτε λίγο προσεκτικά, σίγουρα θα θυμηθείτε κάποιον από τους συμμαθητές σας στην τάξη να ήταν το “ντροπαλό” παιδί. Αν όχι στην τάξη σας, σίγουρα στο σχολείο ή στο οικογενειακό σας περιβάλλον κάποιος θα είχε τα χαρακτηριστικά του ντροπαλού ανθρώπου. Και τι εννοούμε, όταν λέμε ντροπαλός; Μιλάμε για κάποιον, ο οποίος συνήθως όταν βρίσκεται με…