kid
| |

Πότε πρέπει να αρχίσω να διδάσκω πειθαρχία στο μωρό μου;

Τα μωρά δεν μπορούν να καταλάβουν ακόμα την αιτία και το αποτέλεσμα, έτσι η πειθαρχία δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Είναι καθήκον μας ως γονείς να αποτρέψουμε μία «κατάσταση» και όχι να πειθαρχήσουμε το μωρό μας για την αντίδρασή του σε αυτή. Αν προσπαθεί να σκαρφαλώσει σε ένα ράφι για να φτάσει κάτι, μετακινήστε το ή να τοποθετήστε ένα εμπόδιο μεταξύ μωρού και ραφιού.. Καθώς τα μωρά μεγαλώνουν, μπορείτε να αρχίσετε την πειθαρχία, με τη μορφή της ενίσχυσης της καλής συμπεριφοράς και αγνοώντας την κακή συμπεριφορά. Θυμηθείτε, δουλειά του μωρού σας είναι να εξερευνήσει τον κόσμο. Η δική σας δουλειά είναι να προσφέρετε ένα ασφαλές περιβάλλον με πολλά ερεθίσματα όπου αυτό μπορεί να συμβεί.

Λέω γενικά στους γονείς ότι το «όχι» δεν είναι αποτελεσματικό σε αυτή την ηλικία. Τα μωρά είναι περίεργα να δοκιμάζουν και να δοκιμάζουν. Θα πιάσουν την ίδια πρίζα ξανά και ξανά μόνο για να δουν την αντίδρασή σας. Αν κάνετε αλλαγές στο περιβάλλον τους για να εξαλείψετε την ανάγκη για «όχι» μπορεί να μειώσετε τις μάχες για την εξουσία. Δεν θα χρειαστείτε να χρησιμοποιήσετε άλλα μέτρα πειθαρχίας μέχρι να είναι 18 με 24 μηνών.

Ως γονείς πειθαρχούμε τα παιδιά μας από την παιδική ηλικία τους. Εμείς τα διδάσκουμε πώς να συμπεριφέρνονται με τη δική μας συμπεριφορά, τα καθοδηγούμε προς τι πρέπει να κάνουν και τα αποτρέπουμε από αυτό που δεν πρέπει να κάνουν. Αν το μωρό σας αρχίζει επίτηδες να συμπεριφέρεται με τρόπο που δεν σας αρέσει (δαγκώνει ή πιάνει μια ηλεκτρική πρίζα), πείτε αυστηρά «όχι» και απομακρύνετέ το από τον κίνδυνο. Αν αρχίζει να κάνει αρνητικά πράγματα για να τραβήξει την προσοχή σας, πείτε «όχι» και απομακρυνθείτε από κοντά του για να μην υπάρχει θετική ενίσχυση βλέποντας το πρόσωπό σας. Καθώς το μωρό σας μεγαλώνει, μπορείτε να συνεχίσετε να επιβραβεύετε την καλή συμπεριφορά και να απομακρύνετε τη θετική ενίσχυση για την αρνητική συμπεριφορά.

Similar Posts

  • Το συναισθηματικό δέσιμο μωρού και γονιού

    Σκεφτείτε ένα κοριτσάκι, περίπου 4-5 μηνών, να κοιτάζει με χαρά τη μητέρα της. Καθώς η μητέρα της μιλάει, της χαμόγελα, και τη γαργαλάει, το βρέφος απαντά με ένα τεράστιο χαμόγελο. Παρατηρήστε την συμμετοχή του μωρού και του ενήλικα σε αυτή την όμορφη ανταλλαγή. Το βρέφος φέρνει τις εγγενής και αναδυόμενες φυσικές και γνωστικές του δεξιότητες,…

  • Πως να οργανώσω τις πρώτες διακοπές με το μωρό μου;

    Οι πρώτες οικογενειακές διακοπές θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη μας! Φωτογραφίες και βιντεάκια θα κρατούν ζωντανές τις αναμνήσεις μας από τα πρώτα παιχνίδια του μωρού μας στην παραλία, τις πρώτες του βουτιές, τις πρώτες βόλτες με το καροτσάκι. Βέβαια, όπως μας ενημερώνει και ο παιδίατρος, κ. Ιωσήφ Σβουρής,«οι καλοκαιρινές εξορμήσεις με ένα μωρό…

  • Πως να επιλέξω σωστά τα πρώτα παπούτσια του μωρού μου.

    Τα περισσότερα μωρά αρχίζουν να βαδίζουν περίπου στα πρώτα τους γενέθλια, κάνουν δηλαδή τα πρώτα δύο τρία βήματα τους χωρίς να κρατιούνται. Βέβαια υπάρχουν και παιδιά που βαδίζουν ένα με δύο μήνες νωρίτερα ή και αργότερα. Αγοράστε παπούτσια όταν πλέον το παιδί σας αρχίσει να περπατάει. Μέχρι αυτή την ηλικία τα παπούτσια απλά συμπληρώνουν την…

  • Πότε να γράψω το παιδί μου σε κάποιες δραστηριότητες;

    Τα μαθήματα για τα βρέφη είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο. Είναι πολύ διασκεδαστικά για τις μητέρες και για τα βρέφη, αλλά δεν είναι απαραίτητα για το μωρό σας. Εγγραφείτε σε αυτά για να μάθετε νέες ιδέες για το πώς να αλληλεπιδράτε με το μωρό σας ή σαν μια κοινωνική ευκαιρία, αλλά αν επιλέξετε να μην…

  • Πώς μπορώ να διεγείρω το μυαλό του μωρού μου;

    Το μυαλό του παιδιού σας διεγείρεται από τα πράγματα που οι γονείς κάνουν φυσικά για να αλληλεπιδράσουν με αυτό. Το να κρατάτε το μωρό σας και να του μιλάτε ή να του τραγουδάτε, το βρεφικό μασάζ και το παιχνίδι όλα προσφέρουν ερεθίσματα που βοηθάνε τους νευρώνες να μεγαλώσουν και να κάνουν νέες συνδέσεις. Όταν κάνετε…

  • Τα αρνητικά της τηλεόρασης προς τα παιδιά.

    Τα μικρά παιδιά που περνούν πολύ χρόνο βλέποντας τηλεόραση είναι λιγότερο χαρούμενα, συγκριτικά με εκείνα που ασχολούνται με άλλες πιο ενεργητικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα η ζωγραφική και το παιχνίδι. Συμφώνα με μια πρόσφατη ερευνά , τέτοιου είδους παθητικές δραστηριότητες δεν προσφέρουν  ούτε ικανοποίηση στα παιδιά, αλλά ούτε ενισχύουν τις ικανότητες ή δεξιότητες τους, αναφέρουν…