KG47
| | |

Μικροί κηπουροί

Αν το παιδί, σας κάνει συχνά ερωτήσεις τύπου «μαμά ποιος βαφή της μπανάνες κίτρινες;» , πιθανόν αυτό να αποτελεί σημάδι ότι έχει χάσει την επαφή του με την φύση. Προφανώς λοιπόν έχει πολλά να διδαχτεί αλλά και να ωφεληθεί από τα στοιχειώδη μαθήματα κηπουρικής. Μη χάνετε λοιπόν καιρό. Σπόροι , χώμα, φτυαράκια, και γλιστρούσες είναι τα μονά που χρειάζεστε.

Αν δεν μπορούμε να ζήσουμε κοντά στη φύση και αν δεν μπορούμε να δώσουμε βιώματα στα παιδιά μας για τον τρόπο δημιουργίας της τροφής μας, ας φέρουμε την φύση στο σπίτι μας. Δεν είναι καθόλου δύσκολο ούτε ακριβό . Μικρές γλάστρες ή εναλλακτικά, παλέτες, λίγο χώμα, μερικοί σπόροι και κυρίως μεράκι είναι τα βασικά που απαιτούνται.

Ας ξεκινήσουμε με λίγα φυτά στο σπίτι. Ακόμα και μια γλάστρα στην όποια θα φυτέψουμε με το παιδί ένα σπόρο παροτρύνοντας το να την ποτίζει συχνά και να παρακολουθεί την ανάπτυξη του φυτού είναι μια καλή αρχή. Αυτό μπορεί να αποδεδειχθεί , εκτός από ενδιαφέρον παιχνίδι, και ένα ουσιαστικό μάθημα για τον κύκλο ζωής των φυτών.

Ας προχωρήσουμε με την δημιουργία ενός μικρού μπαλκονόκηπου βάζοντας λίγα αρωματικά φυτά και 1-2 ντοματιές.

Αν έχουμε κήπο ας φτιάξουμε με τα παιδιά έναν μικρό λαχανόκηπο.

Αν τα παιδιά παγιώνουν σχολειό, μπορούμε να μιλήσουμε με τους εκπαιδευτικούς και να τους παροτρύνουμε να ξεκινήσουν ένα κήπο στην αυλή του σχολειού.

Επίσης στο διαδίκτυο υπάρχουν άπειρες πληροφορίες για το πώς και ποτέ φυτεύουμε τι.

Να θυμάστε ότι δεν θέλει κόπο. Θέλει αγάπη, όχι τόσο για τα φυτά, όσο για τα παιδιά. Γιατί τα παιδιά αξίζει να ζήσουν ανθρωπινά και να μάθουν περισσότερα για την τροφή τους, για το πράσινο, για τις ωφέλειες που τους προσφέρουν . ας λερώσουν λοιπόν τα χεράκια τους γιατί μόνο καλό θα τους κάνει.

Πηγή: Αχιλλέα Πληθαρά

Similar Posts

  • Δυσκοιλιότητα στα παιδιά – Πότε πρέπει να ανησυχούν οι γονείς;

    Η δυσκοιλιότητα είναι ένα κοινό πρόβλημα για τα παιδιά κάθε ηλικίας. Όμως, κάποιες από τις αιτίες που την προκαλούν μπορεί να είναι παθολογικές, οπότε οι γονείς θα πρέπει να ζητήσουν ιατρική συμβουλή. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να συμβαίνει αυτό και πώς εκδηλώνεται; Η δυσκοιλιότητα είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα στα παιδιά όλων των ηλικιών. Οι γονείς…

  • Γάλα γαϊδάρας: Ελιξίριο ομορφιάς & ιδανικό για το ανάστημα και τα οστά των παιδιών

    Το γάλα γαϊδάρας θεωρείτο από τα πανάρχαια χρόνια ως τροφή «φάρμακο», χάρη των ευεργετικών και θεραπευτικών του ιδιοτήτων. Χρησιμοποιείτο είτε για να θεραπεύσουν διάφορες φλεγμονές, τον επίμονο βήχα, την ψωρίαση, το έκζεμα, το έδιναν σε αδύναμα-καχεκτικά παιδιά για να αντιμετωπίσουν την αδυναμία και την αναιμία τους, οι γυναίκες το χρησιμοποιούσαν ως καλλυντικό περιποίησης της επιδερμίδας…

  • Ποιά πρέπει να είναι η Διατροφή ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας (1-5 χρονών)

    Τα παιδιά μεγαλώνοντας χρειάζονται περισσότερη ενέργεια και ποικιλία από τροφές ώστε να παίρνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται. Αυτό θα τους εξασφαλίσει την καλή υγεία και τις σωστές διατροφικές συνήθειες για το υπόλοιπο της ζωής τους. Στην περίπτωση που αυτό δεν επιτευχθεί, το παιδί κινδυνεύει από έλλειψη κάποιων θρεπτικών συστατικών με επιπτώσεις στην ανάπτυξη…

  • Πώς μπορώ να βοηθήσω το μωρό μου να γίνει πιο ανεξάρτητο;

    Το να παρέχετε ένα ασφαλές περιβάλλον για εξερεύνηση είναι το κλειδί για την ανεξαρτησία. Αφήστε το μωρό σας σε μια ασφαλή απόσταση μακριά σας όταν παίζει με άλλα παιδιά ή όταν είστε με συγγενείς. Όταν κοιτάζει πίσω σε εσάς, ενθαρρύνετέ το και διαβεβαιώστε το ότι είναι καλά. Αν απομακρυνθεί πολύ, πείτε του να έρθει πιο…

  • Γιατί ο μεσημεριανός ύπνος είναι απαραίτητος για τα παιδιά;

    Οι γονείς που μετά το μεσημεριανό φαγητό βάζουν για ύπνο έστω μιας ώρας τα παιδιά τους ηλικίας τριών έως πέντε ετών, βοηθούν τον εγκέφαλό τους να έχει πιο γερή μνήμη και να αφομοιώνει καλύτερα τις νέες γνώσεις που έμαθαν το πρωί, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η βελτίωση των νοητικών λειτουργιών είναι αισθητή…

  • Ελεύθερος χρόνος των παιδιών και η ανάδειξη της δημιουργικής πλευράς;

    Αν κοιτάξουμε στο παρελθόν, δε θα βρούμε καμιά άλλη γενιά, η οποία να κατείχε τόσα υλικά μέσα και να διέθετε τόση μόρφωση όσο η σημερινή. Έχουμε ήδη εγκαταλείψει τη λεγόμενη κοινωνία της εργασίας, στην οποία «ζούσαμε για να δουλεύουμε» και βιώνουμε μια πολυσύνθετη κοινωνική πραγματικότητα, στην οποία «δουλεύουμε για να ζούμε». Ο τρόπος με τον…