KG47
| | |

Μικροί κηπουροί

Αν το παιδί, σας κάνει συχνά ερωτήσεις τύπου «μαμά ποιος βαφή της μπανάνες κίτρινες;» , πιθανόν αυτό να αποτελεί σημάδι ότι έχει χάσει την επαφή του με την φύση. Προφανώς λοιπόν έχει πολλά να διδαχτεί αλλά και να ωφεληθεί από τα στοιχειώδη μαθήματα κηπουρικής. Μη χάνετε λοιπόν καιρό. Σπόροι , χώμα, φτυαράκια, και γλιστρούσες είναι τα μονά που χρειάζεστε.

Αν δεν μπορούμε να ζήσουμε κοντά στη φύση και αν δεν μπορούμε να δώσουμε βιώματα στα παιδιά μας για τον τρόπο δημιουργίας της τροφής μας, ας φέρουμε την φύση στο σπίτι μας. Δεν είναι καθόλου δύσκολο ούτε ακριβό . Μικρές γλάστρες ή εναλλακτικά, παλέτες, λίγο χώμα, μερικοί σπόροι και κυρίως μεράκι είναι τα βασικά που απαιτούνται.

Ας ξεκινήσουμε με λίγα φυτά στο σπίτι. Ακόμα και μια γλάστρα στην όποια θα φυτέψουμε με το παιδί ένα σπόρο παροτρύνοντας το να την ποτίζει συχνά και να παρακολουθεί την ανάπτυξη του φυτού είναι μια καλή αρχή. Αυτό μπορεί να αποδεδειχθεί , εκτός από ενδιαφέρον παιχνίδι, και ένα ουσιαστικό μάθημα για τον κύκλο ζωής των φυτών.

Ας προχωρήσουμε με την δημιουργία ενός μικρού μπαλκονόκηπου βάζοντας λίγα αρωματικά φυτά και 1-2 ντοματιές.

Αν έχουμε κήπο ας φτιάξουμε με τα παιδιά έναν μικρό λαχανόκηπο.

Αν τα παιδιά παγιώνουν σχολειό, μπορούμε να μιλήσουμε με τους εκπαιδευτικούς και να τους παροτρύνουμε να ξεκινήσουν ένα κήπο στην αυλή του σχολειού.

Επίσης στο διαδίκτυο υπάρχουν άπειρες πληροφορίες για το πώς και ποτέ φυτεύουμε τι.

Να θυμάστε ότι δεν θέλει κόπο. Θέλει αγάπη, όχι τόσο για τα φυτά, όσο για τα παιδιά. Γιατί τα παιδιά αξίζει να ζήσουν ανθρωπινά και να μάθουν περισσότερα για την τροφή τους, για το πράσινο, για τις ωφέλειες που τους προσφέρουν . ας λερώσουν λοιπόν τα χεράκια τους γιατί μόνο καλό θα τους κάνει.

Πηγή: Αχιλλέα Πληθαρά

Similar Posts

  • Η γιαγιά επιστρέφει!

    Μ’ ένα δυναμικό come back η γιαγιά επιστρατεύεται όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό αντικαθιστώντας την μπέιμπισιτερ ή τον παιδικό σταθμό. Η θέση είναι multitask (αυξημένων και πολλαπλών υποχρεώσεων)! Θέλεις μια γιαγιά που να προσέχει τα παιδιά όπως μια baby sitter, να τα διαπαιδαγωγεί όπως μια νηπιαγωγός, να έχει υπό έλεγχο το σπίτι όπως…

  • Μπορεί το μωρό μου να κοιμάται στο κάθισμα του αυτοκινήτου ή στο πορτμπεμπέ όταν είναι βρέφος;

    Δεν υπάρχει πρόβλημα να κοιμηθεί για λίγο κάπου, αλλά δεν είναι καλό να συνηθίζετε το μωρό σας να κοιμάται αλλού. Το καλύτερο για το μωρό σας είναι να κοιμάται στο κρεβατάκι του, που προστατεύει το κεφαλάκι του από το να πέσει μπροστά και να έχει δυσκολία στην αναπνοή, και έτσι να συνηθίζει και ότι πρέπει…

  • Το μωρό μου δαγκώνει. Τι να κάνω;

    Τα μωρά ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους με το στόμα και τα χέρια τους. Όταν αρχίζουν να βγάζουν δόντια, τα χρησιμοποιούν σαν καινούριο εργαλείο για να ανακαλύψουν τον κόσμο και. δαγκώνουν. Όταν σας δαγκώσει το μωρό σας, αντιδράστε με ένα άουτς (αυτό θα σας βγει και χωρίς να το προγραμματίσετε) αλλά προσπαθήστε να μην υπερβάλλετε….

  • Τι είναι η δυσλεξία και πως αντιμετωπίζεται

    Τι είναι Δυσλεξία; Η δυσλεξία επηρεάζει τη ζωή εκατομμυρίων παιδιών και ενηλίκων σε όλο τον κόσμο, με σοβαρές εκπαιδευτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες. Εκδηλώνεται τα πρώτα χρόνια φοίτησης στο Δημοτικό σχολείο ως μία απροσδόκητη και ανεξήγητη μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση και γραφή, σε φυσιολογικά παιδιά με κανονική ή και ανώτερη ευφυΐα που μέχρι τότε τίποτε…

  • Γιατί είναι ωφέλιμο το γάλα σε σκόνη για τα μωρά;

    Τα βρεφικά γάλατα παρασκευάζονται συνήθως από αγελαδινό γάλα, που υφίσταται τροποποίηση στα συστατικά του και εμπλουτίζεται έτσι, ώστε να προσομοιάζει στο μητρικό γάλα και να γίνεται ανεκτό από το πεπτικό σύστημα του μωρού. Το απλό αγελαδινό γάλα (που δεν έχει υποστεί ειδική κατεργασία ώστε να γίνει βρεφικό) δεν πρέπει να δίνεται στα μωρά κάτω του…

  • Πώς να διασφαλίσετε τη “συνεργασία” των παιδιών σας

    Ένας παράγοντας που εξαντλεί το ηθικό και τις αντοχές των γονέων είναι ο καθημερινός αγώνας για την εκμάθηση της ευπρεπούς συμπεριφοράς, σύμφωνης με τις επιταγές της κοινωνίας, από τα παιδιά. Η αδυναμία ύπαρξης ουσιαστικής συνεργασίας δημιουργείται  εν μέρει από τη σύγκρουση διαφορετικών συμφερόντων ή αναγκών. Ο γονέας επιθυμεί την ύπαρξη μιας υποτυπώδους καθαριότητας, ευταξίας, ευγένειας…