newego LARGE t 821 12224441 type12364

«Κουρδίστε» τη μνήμη σας σε 24 ώρες

Δεν θυμάστε ποτέ τι έχετε σημειώσει στη λίστα του σουπερμάρκετ; Ψάχνετε συνεχώς σε τσάντες και τσέπες να βρείτε τα κλειδιά του αυτοκινήτου; Σπάτε το κεφάλι σας να θυμηθείτε το όνομα του καινούργιου σας γείτονα; Ηρεμήστε. Τα καλά νέα είναι ότι δεν είστε οι μόνοι. Τα καλύτερα είναι ότι υπάρχουν τρόποι να «γυμνάσετε» τη μνήμη σας. Μπορεί να μην καταφέρετε να ζήσετε χωρίς ατζέντα, αλλά ίσως την επόμενη φορά η αναζήτηση των κλειδιών να είναι πιο εύκολη!

08:00
Δύο αυγά
Θα μπορούσαμε να ξεκινάμε την ημέρα μας καθημερινά με 2 αυγά και να περιορίσουμε με αυτόν τον τρόπο τα κενά μνήμης και τον κίνδυνο άνοιας; Αυτό εξετάζουν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Tufts χωρίζοντας τους συμμετέχοντες στην έρευνά τους σε 2 ομάδες: η μία ομάδα θα καταναλώνει καθημερινά και για 6 μήνες 2 αυγά και η άλλη ομάδα όχι. Στο τέλος των 6 μηνών, όλοι οι συμμετέχοντες θα υποβληθούν σε τεστ μνήμης, λογικής, λεκτικής ικανότητας και συγκέντρωσης της προσοχής. Οι ερευνητές αναμένουν να διαπιστώσουν σημαντική υπεροχή στις νοητικές λειτουργίες της πρώτης ομάδας, αφού τα αυγά αποτελούν μία από τις καλύτερες πηγές δύο σημαντικών αντιοξειδωτικών, της λουτεΐνης και της ζεαξανθίνης, τα οποία έχουν συνδεθεί με τη βελτίωση της νοητικής λειτουργίας. Αναμένουμε, λοιπόν!

12.00
Ένα μπολ φράουλες
Ποιος είναι ο λόγος που το ιδανικό σνακ για τη μνήμη μας είναι ένα μπολ γεμάτο λαχταριστές φράουλες; Χάρη στη μεγάλη περιεκτικότητά τους σε φλαβονοειδή, τόσο οι φράουλες όσο και τα μύρτιλα σχετίζονται με έναν πιο αργό ρυθμό έκπτωσης της μνήμης σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας. Αυτό απέδειξε έρευνα από το Νοσοκομείο Brigham and Women’s Hospital (BWH), στην οποία συμμετείχαν 121.700 νοσοκόμες ηλικίας 30-55 ετών. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι γυναίκες με τη μεγαλύτερη πρόσληψη αυτών των φρούτων παρουσίαζαν έως και κατά 2,5 χρόνια καθυστέρηση στη μείωση της μνημονικής τους
ικανότητας.

16:00
Μεσημεριανή σιέστα
Για να βοηθήσουμε και τα παιδιά μας να οξύνουν τη μνήμη τους, αρκεί να κάνουμε τη μεσημεριανή σιέστα ρουτίνα και, όταν βρίσκουμε ευκαιρία, να την απολαμβάνουμε και εμείς μαζί τους! Ένας υπνάκος μιας ώρας μετά το μεσημεριανό γεύμα βοηθά τα παιδιά 3-5 ετών να ανακαλούν στη μνήμη τους κατά 10% περισσότερες πληροφορίες συγκριτικά με τα παιδιά που δεν κοιμούνται το μεσημέρι, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Amherst της Μασαχουσέτης.

18.00
Έναν καφέ, παρακαλώ!
Αν θέλουμε να συγκρατούμε πληροφορίες για μεγάλα χρονικά διαστήματα στη μνήμη μας, μπορούμε να πίνουμε καθημερινά ένα καφεδάκι, λένε οι επιστήμονες. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο «Johns Hopkins» εξέτασε την επίδραση της καφεΐνης στη μακροπρόθεσμη μνήμη και απέδειξε ότι, πράγματι, η κατανάλωση 200 mg καφεΐνης καθημερινά (1 φλιτζάνι περιέχει 160 mg) ενισχύει συγκεκριμένες μορφές μνήμης, ακόμα και για 24 ώρες μετά.

20:00
Αρωματικό σπίτι
Ο Σέξπιρ φαίνεται να γνώριζε τα οφέλη του δεντρολίβανου στη μνήμη όταν έβαλε την Οφηλία να λέει στον Άμλετ: «Να το δεντρολίβανο για να με θυμάσαι, σε εκλιπαρώ αγάπη μου, θυμήσου». Ομάδα ψυχολόγων από το Πανεπιστήμιο Northumbria στο Nιούκαστλ έρχεται τώρα να βγάλει ασπροπρόσωπο τον μεγάλο ποιητή και θεατρικό συγγραφέα, αποδεικνύοντας επιστημονικά τη θετική επίδραση των αιθέριων ελαίων του δεντρολίβανου στη μνήμη. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα χωρίστηκαν σε 2 ομάδες: η πρώτη μπήκε σε ένα δωμάτιο το οποίο είχε αρωματιστεί με έλαιο δεντρολίβανου και η δεύτερη σε ένα δωμάτιο χωρίς άρωμα, και στη συνέχεια υποβλήθηκαν όλοι σε ένα τεστ μνήμης. Τα αποτελέσματα έδειξαν καλύτερη απόδοση στο τεστ όσων είχαν μπει στο αρωματισμένο δωμάτιο. Γιατί να μην αφήσουμε, λοιπόν, και εμείς το άρωμα του δεντρολίβανου να πλημμυρίσει τον χώρο μας όσο ξεκουραζόμαστε ή κάνουμε δουλειές στο σπίτι;

23:00
Sudoku πριν τον ύπνο
Πριν πέσουμε για ύπνο το βράδυ, ας πάρουμε στο κρεβάτι μερικά Sudoku ή σταυρόλεξα! Επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο αξιολόγησε 32 μελέτες με στοιχεία από 25.000 υγιείς ενηλίκους άνω των 65 ετών, προκειμένου να ανακαλύψει τους παράγοντες που συμβάλλουν στη διατήρηση της μνήμης και της πνευματικής διαύγειας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αν και οι περισσότερες μελέτες εστίαζαν στη δράση των φαρμάκων, της ορμονοθεραπείας και των συμπληρωμάτων διατροφής, θετικά αποτελέσματα στη βελτίωση της νοητικής ικανότητας έδειξε μόνο η πνευματική άσκηση. Γι’ αυτό και ο επικεφαλής της έρευνας, δρ. Raza Naqvi, προτείνει να γίνουν περαιτέρω έρευνες σχετικά με την επίδραση απλών μέσων, όπως τα Sudoku, τα σταυρόλεξα και τα παζλ, στη νοητική ικανότητα.

Πηγή: Vita

Similar Posts

  • Σακχαρώδης διαβήτης στην εγκυμοσύνη

    Η κύηση, ως γνωστόν, αποτελεί μια ευαίσθητη περίοδο στη ζωή της γυναίκας. Ειδικά στις μέρες μας, συνήθως λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, η εγκυμοσύνη προγραμματίζεται σε μεγαλύτερη σε σύγκριση με το παρελθόν ηλικία για τη γυναίκα και ο αριθμός των κυήσεων μετά από εξωσωματική γονιμοποίηση αυξάνεται κατακόρυφα. Για τους λόγους αυτούς, σήμερα μια κύηση χαρακτηρίζεται συχνά ‘πολύτιμη’…

  • Το φαρμακείο των διακοπών

    Όλοι οι γονείς κατά τη προετοιμασία των καλοκαιρινών διακοπών σίγουρα έχουν πολλά να σκεφτούν και να προγραμματίσουν. Ένα πολύ σημαντικό όμως πράγμα που αρκετές φορές οι γονείς ξεχνάνε είναι να φτιάξουν και να πάρουν μαζί τους το Φαρμακείο των Διακοπών. Ένα φαρμακείο διακοπών λοιπόν καλό θα είναι να περιέχει τα εξής: Γάντια μιας χρήσεως Γάζες…

  • Η σαλάτα που ρίχνει την αρτηριακή πίεση

    Το αγνό, παρθένο ελαιόλαδο εκτός από γεύση σε μια σαλάτα προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία του οργανισμού και ειδικότερα, βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Αν μάλιστα, προσθέσετε στη σαλάτα σας και λίγους ξηρούς καρπούς και μερικές φέτες αβοκάντο, τότε πέρα από ένα υγιεινό γεύμα, προσφέρετε στον οργανισμό σας μια «βόμβα» υγείας! Σύμφωνα με μια…

  • Πρώιμη ήβη: Σε ποια ηλικία εμφανίζεται σε αγόρια και κορίτσια

    Πρώιμη χαρακτηρίζεται η ήβη όταν εκδηλώνεται πριν από την ηλικία των 8 χρόνων στα κορίτσια και των 9 χρόνων στα αγόρια. Σοβαρά προβλήματα υγείας μπορεί να κρύβονται πίσω από την πρώιμη εφηβεία των παιδιών (αγοριών και κοριτσιών), γι αυτό οι γονείς θα πρέπει να απευθύνονται έγκαιρα σε εξειδικευμένο Παιδίατρο Ενδοκρινολόγο. Αυτό τονίστηκε στο ετήσιο Συνέδριο…

  • Πως να επιλεξουμε τα σωστά παπούτσια που θα κρατήσουν τα πόδια τους ζεστά και προστατευμένα

    Διαλέγοντας το σωστό παπούτσι Η επιλογή του σωστού παπουτσιού για τα μωρά και τα παιδιά είναι εξαιρετικά σημαντική . Τα παπούτσια θα κρατήσουν τα πόδια τους ζεστά , προστατευμένα και θα τους δώσει την απαιτούμενη ισορροπία . Έτσι, θα πρέπει να επιλέξετε άνετα υποδήματα κατασκευασμένα από υλικά που να επιτρέπουν στο πόδι του παιδιού να…

  • Αλλεργίες: Προληπτικά μέτρα για το μωρό σας

    Το ιστορικό αλλεργίας στην οικογένεια, αυξάνει την πιθανότητα ανάπτυξης αλλεργίας στο βρέφος. Υπάρχουν μερικά απλά μέτρα πρόληψης που μπορούν να λάβουν οι γονείς ώστε να ελαττωθεί ο κίνδυνος αυτός. 
Ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες και συμβουλές καθ’ όλη τη διάρκεια της βρεφικής ηλικίας και επιτρέψτε στο γιατρό ή στην επισκέπτρια υγείας να παρακολουθεί την πορεία υγείας…