stranger danger don t go say no
|

Πώς να μάθετε το παιδί σας να προστατεύεται από αγνώστους;

Ξεκινήστε με τα βασικά θέματα ασφάλειας. Καλό είναι να ξεκινήσετε τη συζήτηση για βασικά θέματα ασφάλειας σε ηλικία 2-3 ετών. Όταν βγαίνετε έξω, ζητήστε του να μένει κοντά σας. Επίσης, τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι αρκετά ώριμα για να μάθουν πως ονομάζονται τα γεννητικά τους όργανα και ότι δεν επιτρέπεται κάποιος άγνωστος να τους αγγίξει εκεί.

Εισάγετε την έννοια των ξένων. Συνήθως, τα παιδιά είναι έτοιμα για κάτι τέτοιο σε ηλικία 4 ετών. Για να αποφύγετε να γίνει το παιδί σας φοβικό με κάθε άνθρωπο, τον οποίο δεν γνωρίζει, τονίστε του ότι ένας ξένος δεν είναι απαραίτητα κακός άνθρωπος, απλά κάποιος που δεν ξέρει.

Καθορίστε τι επιτρέπεται και τι όχι. Ορίστε ορισμένους κανόνες για το πώς αντιμετωπίζουμε αγνώστους. Εξηγήστε στο παιδί σας ότι αν το πλησιάσει ένας ξένος, θα πρέπει να πάει κατευθείαν στο άτομο που το συνοδεύει.

Επισημάνετέ του τους ενήλικες που μπορεί να εμπιστευθεί. Εκτός από τον παππού, τη γιαγιά ή την θεία, υποδείξτε του ορισμένους ενήλικες στους οποίους το παιδί σας μπορεί να απευθυνθεί για βοήθεια.

Αποφύγετε φράσεις που φοβίζουν. Πολλές φορές οι γονείς προσπαθώντας να προφυλάξουν τα παιδιά τους χρησιμοποιούν εκφράσεις που φοβίζουν όπως: «Ένας ξένος θα μπορούσε να σε πάρει μακριά από μένα!” ή “μπορεί να μην με ξαναδείς ποτέ!” Όλα αυτά ωστόσο θα τρομάξουν άνευ λόγου το παιδί σας. Οι γονείς πρέπει να βρουν τρόπο να κάνουν το παιδί πιο δυνατό και όχι να το φοβίσουν.

Επαναλαμβάνετε συχνά αυτές τις οδηγίες. Δεν χρειάζεται να το παρακάνετε. Επειδή όμως τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μαθαίνουν μέσω της επανάληψης, θα πρέπει να τονίζετε το μήνυμα, σε κάθε ευκαιρία, όπως πριν από μία εκδρομή στον ζωολογικό κήπο, σε κάποιο μουσείο για παιδιά, μια υπαίθρια γιορτή ή σε οποιοδήποτε άλλο μέρος εγκυμονούν κίνδυνοι.

Δανάη Παναγιώτου
Αναπτυξιακή Ψυχολόγος
Παιδοψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

Similar Posts

  • Τα “έξυπνα σχολεία” με έξυπνα τούβλα φτιάχνονται…

    Μπορεί κανείς να κατηγορήσει το υπουργείο Παιδείας για παραλείψεις, για ολιγωρίες, για συντηρητισμό, για έλλειψη οργάνωσης αλλά κανείς μα κανείς δεν μπορεί να το κατηγορήσει για έλλειψη πρωτοτυπίας στην ονομασία σχεδιαζόμενων αλλαγών! Κάθε μεταβολή που έχει σχεδιαστεί από το συγκεκριμένο υπουργείο μπορεί να θυμίζει «ασκήσεις επί χάρτου» -αφού συνήθως μένει στα χαρτιά χωρίς προοπτική ουσιαστικής…

  • Ποιό είναι το σωστό πλύσιμο των μωρουδιακών ρούχων;

    Το δέρμα του μωρού μας ευαίσθητο και απαλό χρειάζεται διαφορετική και ιδιαίτερη φροντίδα. Όπως άλλωστε μας διαβεβαιώνουν οι πρόσφατες έρευνες, οι συνεχείς μεταβολές του φυσικού περιβάλλοντος και οι έντονες αλλαγές των εξωτερικών παραγόντων αυξάνουν τον κίνδυνο ερεθισμών στο ευαίσθητο δέρμα του μωρού μας. Ως πιο ευαίσθητο, σαφώς και έχει μειωμένη άμυνα ενάντια στις χημικές ουσίες….

  • Πότε πρέπει να αρχίσω να διδάσκω πειθαρχία στο μωρό μου;

    Τα μωρά δεν μπορούν να καταλάβουν ακόμα την αιτία και το αποτέλεσμα, έτσι η πειθαρχία δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Είναι καθήκον μας ως γονείς να αποτρέψουμε μία «κατάσταση» και όχι να πειθαρχήσουμε το μωρό μας για την αντίδρασή του σε αυτή. Αν προσπαθεί να σκαρφαλώσει σε ένα ράφι για να φτάσει κάτι, μετακινήστε το ή…

  • Πρέπει να πλένω τα παιχνίδια & την πιπίλα που πέφτουν στο πάτωμα πριν να τα δώσω στο μωρό μου;

    Οτιδήποτε πέφτει στο πάτωμα πρέπει να το πλένετε με ζεστό νερό και σαπούνι και στη συνέχεια να το στεγνώνετε, έτσι ώστε να αφαιρούνται τα μικρόβια και οι τοξίνες που μπορούν να βλάψουν το μωρό σας. Τα μωρά αρρωσταίνουν πιο εύκολα σε σχέση με τα παιδιά και τους ενήλικες. Κρατώντας τα αντικείμενα που καταλήγουν στο στόμα…

  • Η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου – Η επικοινωνία με το παιδί το “κλειδί” για την αντιμετώπιση της

    Δουλεύοντας συµβουλευτικά µε γονείς, παρατηρώ τα τελευταία χρόνια µια αύξηση του φαινοµένου που είναι γνωστό, ως “bulling” ή “νταηλίκι” (κατά την ελληνική απόδοση του όρου) στο χώρο του σχολείου. Πρόκειται για μια σκόπιμη, επαναλαμβανόμενη, αρνητική πράξη, η οποία ασκείται από ένα ισχυρότερο ά-τομο – ή ομάδα ισχυρότερων ατόμων – σε κάποιο πιο αδύναμο. Όλο και…

  • Πώς μπορώ να βοηθήσω το μωρό μου να γίνει πιο ανεξάρτητο;

    Το να παρέχετε ένα ασφαλές περιβάλλον για εξερεύνηση είναι το κλειδί για την ανεξαρτησία. Αφήστε το μωρό σας σε μια ασφαλή απόσταση μακριά σας όταν παίζει με άλλα παιδιά ή όταν είστε με συγγενείς. Όταν κοιτάζει πίσω σε εσάς, ενθαρρύνετέ το και διαβεβαιώστε το ότι είναι καλά. Αν απομακρυνθεί πολύ, πείτε του να έρθει πιο…