pupils 660
| |

Η μεταβάση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό είναι μία υπέροχη εμπειρία για παιδιά και γονείς, αρκεί να υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία, αυτή που θα μετατρέψει τον φόβο λόγω άγνοιας σε δημιουργική χαρά.

Τι δεξιότητες πρέπει να έχει αναπτύξει ένα παιδί μετά το Νηπιαγωγείο

Η ανυπομονησία για την πρώτη ημέρα επισκιάζονται από το άγχος των γονιών αν θα τα καταφέρει να προσαρμοστεί στο νέο σχολείο και στις απαιτήσεις του.

Τι είναι όμως αυτό που πυροδοτεί το άγχος τους και τι μπορούν να κάνουν από σήμερα ώστε η μετάβαση του παιδιού τους να είναι ομαλή και ευχάριστη;

Ο φόβος προς το άγνωστο

Κάθε αλλαγή συνοδεύεται με πολλά αντικρουόμενα συναισθήματα. Πλάι στον ενθουσιασμό συνήθως στέκεται ο φόβος προς το άγνωστο. Ενήλικες και παιδιά τα φοβίζει αυτό που δεν γνωρίζουν ή αυτό που παραμένει ομιχλώδες στο μυαλό τους. Γι’ αυτό και οι πρώτοι θα πρέπει να βοηθήσουν και να στηρίξουν το παιδί σε αυτή την εξελικτική φάση της ζωής του.

Οι γονείς πρέπει να καλύψουν τα κενά και να απαντήσουν στις απορίες του παιδιού σχετικά με το τι θα πρέπει να περιμένει και να απαντήσουν στις ερωτήσεις του, χωρίς να τις χρωματίζουν με τις δικές τους σκέψεις και συναισθήματα.

Μια πρώτη επίσκεψη και γνωριμία

Σημαντικό είναι να επισκεφτούν μαζί με το παιδί τους το σχολείο στο οποίο θα φοιτήσει, να του δείξουν τον χώρο που θα επισκέπτεται καθημερινά για τα επόμενα έξι χρόνια.

Καλό θα ήταν να του γνωρίσουν κάποια σημαντικά πρόσωπα του σχολείου, για παράδειγμα τον Διευθυντή ή τη δασκάλα που θα έχει την επόμενη χρονιά. Αν το σχολείο το επιτρέπει, να του επιτρέψουν να περιπλανηθεί μέσα σε αυτό. Γνωρίζοντάς το εξοικειώνεται, αποκτά εικόνα του χώρου και νιώθει πιο σίγουρο ότι θα τα καταφέρει.

Οι κατάλληλες δεξιότητες

Πρωταρχικό ρόλο στην ομαλή μετάβαση του παιδιού θα παίξει η σχολική του ετοιμότητα, δηλαδή αν έχει κατακτήσει τις δεξιότητες που θα το βοηθήσουν να ενταχθεί ομαλά στην Α΄ δημοτικού.

Ένα παιδί τελειώνοντας το Νηπιαγωγείο, πρέπει να έχει αναπτύξει σε ικανοποιητικό επίπεδο προγραφικές, προαναγνωστικές και προμαθηματικές δεξιότητες.

  • Να έχει σαφή πλευρίωση (αν θα γράφει με το δεξί ή το αριστερό χέρι)
  • Να έχει καθαρή άρθρωση
  • Να μπορεί να λέει το αγαπημένο του παραμύθι από την αρχή ως το τέλος
  • Να έχει υπομονή περιμένοντας τη σειρά του
  • Να δίνει πληροφορίες για καθημερινά θέματα
  • Να έχει λύση το θέμα της τουαλέτας και να μπορεί να αυτοεξυπηρετείται

Τι πρέπει να κάνει ο γονέας σε περίπτωση που το παιδί του δεν έχει κατακτήσει κάποια από αυτές τις δεξιότητες;

Οι μήνες που ακολουθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο είναι μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα παιδιά εξελίσσονται διαρκώς. Όταν ένας γονέας πιστεύει ότι «κάτι δεν πάει καλά», τις περισσότερες φορές (όχι πάντα) έχει δίκιο. Καλύτερα να ζητήσει τη γνώμη ενός ειδικού, παρά να ζει μέσα στο άγχος και στον φόβο. Σε αυτή την περίπτωση, ταιριάζει το «προλαμβάνειν μείζον εστί του θεραπεύειν».

Μέχρι να αρχίσει το σχολείο, οι γονείς έχουν πολλά πρακτικά θέματα να λύσουν. Πρέπει να αποφασίσουν όχι μόνο σε ποιο σχολείο θα στείλουν το παιδί τους αλλά και πως θα πηγαίνει σε αυτό, ποιος θα είναι το απόγευμα μαζί του, να βρουν και να διαμορφώσουν τον χώρο του σπιτιού στον οποίο θα διαβάζει.

Λύνοντας τα πρακτικά προβλήματα οι γονείς μειώνουν το δικό τους άγχος.

Πηγή: neueschuleathen

Similar Posts

  • Δυσκοιλιότητα στα παιδιά – Πότε πρέπει να ανησυχούν οι γονείς;

    Η δυσκοιλιότητα είναι ένα κοινό πρόβλημα για τα παιδιά κάθε ηλικίας. Όμως, κάποιες από τις αιτίες που την προκαλούν μπορεί να είναι παθολογικές, οπότε οι γονείς θα πρέπει να ζητήσουν ιατρική συμβουλή. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να συμβαίνει αυτό και πώς εκδηλώνεται; Η δυσκοιλιότητα είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα στα παιδιά όλων των ηλικιών. Οι γονείς…

  • Παιδιά που ζουν σε αγροκτήματα με ζώα παθαίνουν λιγότερες αλλεργίες

    Τα παιδιά που ζουν σε αγροκτήματα με ζώα που παράγουν γάλα, έχουν πολύ μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αλλεργίες σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά που επίσης ζουν στην ύπαιθρο, αλλά όχι κοντά σε ζώα της κτηνοτροφίας, σύμφωνα με μια νέα σουηδική επιστημονική έρευνα. Μάλιστα, ο κίνδυνος για αλλεργίες είναι ακόμη μικρότερος σε σχέση με τα…

  • Ντροπή ή κοινωνική φοβία στην ψυχολογία των παιδιών;

    Αν σκεφθείτε λίγο προσεκτικά, σίγουρα θα θυμηθείτε κάποιον από τους συμμαθητές σας στην τάξη να ήταν το “ντροπαλό” παιδί. Αν όχι στην τάξη σας, σίγουρα στο σχολείο ή στο οικογενειακό σας περιβάλλον κάποιος θα είχε τα χαρακτηριστικά του ντροπαλού ανθρώπου. Και τι εννοούμε, όταν λέμε ντροπαλός; Μιλάμε για κάποιον, ο οποίος συνήθως όταν βρίσκεται με…

  • Τα 10 πράγματα που δεν πρέπει να λέμε συνεχώς στα παιδιά μας

    Όσο μεγαλώνουν τα παιδιά , τόσο πιο πολύ παρατηρώ πόσα πράγματα έχουμε συνηθίσει να λέμε στα παιδιά μας, τα οποία είναι πραγματικά λάθος. Εντόπισα τα συχνότερα 10 και εξηγώ τι καταλαβαίνει ο παιδικός εγκέφαλος από αυτό που ακούει. 1. Πού χτύπησες; Θα το κάνω «ντα» Το παιδί καταλαβαίνει: Ό,τι δεν μου αρέσει το χτυπάω. Άρα…

  • Γιατί είναι ωφέλιμο το γάλα σε σκόνη για τα μωρά;

    Τα βρεφικά γάλατα παρασκευάζονται συνήθως από αγελαδινό γάλα, που υφίσταται τροποποίηση στα συστατικά του και εμπλουτίζεται έτσι, ώστε να προσομοιάζει στο μητρικό γάλα και να γίνεται ανεκτό από το πεπτικό σύστημα του μωρού. Το απλό αγελαδινό γάλα (που δεν έχει υποστεί ειδική κατεργασία ώστε να γίνει βρεφικό) δεν πρέπει να δίνεται στα μωρά κάτω του…

  • Η ανάγκη του παιδιού για το παιχνίδι!

    Μόλις τον προηγούμενο αιώνα διαπιστώθηκε και επιστημονικά η ανάγκη του παιχνιδιού γιατί με το παιχνίδι το παιδί διασκεδάζει, με το παιχνίδι μαθαίνει, αναπτύσσεται, κινείται, φαντάζεται, αφομοιώνει, δημιουργεί, αυξάνει την αυτοπεποίθηση του, κοινωνικοποιείται , συμμετέχει, προσπαθεί, εκτονώνεται , θεραπεύεται, ανήκει. Μιλάμε για τα παιδικά παιχνίδια σε κάθε φάση ανάπτυξης του παιδιού από το παιχνίδι ερεθισμάτων στο…