mother punish
|

Ποια είναι τα τραγικά λάθη που δεν πρέπει με τίποτα να επαναλάβουμε στα παιδιά?

  • Η σωματική τιμωρία δεν είναι σε καμία περίπτωση τρόπος πειθαρχείας.
  • Οι φωνές και οι προσβολές είναι καταστροφικές για την ψυχική υγεία του παιδιού και την αυτοεκτίμηση του.
  • Βάζουμε όρια που είναι συγκεκριμένα, ξεκάθαρα, αλλά όχι άκαμπτα.
  • Αναγνωρίζουμε τις δίκες μας ανάγκες και δεν τους τις φορτώνουμε.
  • Βοηθάμε και δεν αποκλείουμε τους πατεράδες από τη συμμέτοχη τους στο μεγάλωμα των παιδιών μας.
  • Τα παιδιά δεν χρειάζονται καθόλου την αυτοθυσία μας.
  • Τα εκπαιδεύουμε να ασχολούνται για την χρήσιμη αυτοκριτική τους όχι για το τι θα πουν οι άλλοι.
  • Διδάσκουμε την αλληλεγγύη και όχι τον ανταγωνισμό μέσα απ την σύγκριση με τους φίλους ή συμμαθητές τους, δεν τους λέμε ότι καλό θα ήταν μα μην εμπιστευόμαστε κανέναν.
  • Έχουμε σταθερότητα, όχι ακαμψία ούτε τελειομανία , σε αυτά που λέμε και ζητάμε από τα παιδιά μας και συνέπεια σε σχέση με αυτά που, αντίστοιχα, εμείς κάνουμε.
  • Δεν βάζουμε ταμπέλες που θα τις κουβαλάμε σε όλη τους τη ζωή.
  • Δεν γινόμαστε υπηρέτες των παιδιών μας, αλλά τα εκπαιδεύουμε να γίνουν αυτόνομα και να πάρουν την ευθύνη του εαυτού τους.
  • Δεν προδίδουμε την εμπιστοσύνη τους όταν μας εκμυστηρεύονται τα μικρά τους μυστικά.
  • Δείξτε σεβασμό, καλοσύνη και ευγένεια για να τα εισπράξετε και εσείς.
  • Δίνουμε εξηγήσεις όταν επιβάλλεται να απαγορεύσουμε κάτι (π.χ. για την ασφάλεια τους), με λόγια και εκφράσεις που αντιστοιχούν στην ηλικία τους.
  • Όταν μας ζητούν την προσοχή μας τους τη δίνουμε στο εδώ και τώρα , εκτός κι αν κρίνουμε ότι είναι πιο σημαντικό αυτό που κάνουμε και τους το εξηγούμε.
  • Μοιραζόμαστε τη χαρά και το παιχνίδι μαζί τους όσο μπορούμε.
  • Δεν κάνουμε κρυφά πράγματα πίσω από την πλάτη του μπαμπά.
  • Παραδεχόμαστε τα λάθοι μας και ζητάμε συγγνώμη εξηγώντας του.
  • Τους μιλάμε για τα συναισθήματα και τους κάνουμε βοηθητικές ερωτήσεις για το πώς νιώθουν (π.χ. είσαι θυμωμένος γιατί σου πηρέ ο αδελφός σου το παιχνίδι σου?)

Πηγή: Πόπη Παπαγεωργίου

Similar Posts

  • Γάλα γαϊδάρας: Ελιξίριο ομορφιάς & ιδανικό για το ανάστημα και τα οστά των παιδιών

    Το γάλα γαϊδάρας θεωρείτο από τα πανάρχαια χρόνια ως τροφή «φάρμακο», χάρη των ευεργετικών και θεραπευτικών του ιδιοτήτων. Χρησιμοποιείτο είτε για να θεραπεύσουν διάφορες φλεγμονές, τον επίμονο βήχα, την ψωρίαση, το έκζεμα, το έδιναν σε αδύναμα-καχεκτικά παιδιά για να αντιμετωπίσουν την αδυναμία και την αναιμία τους, οι γυναίκες το χρησιμοποιούσαν ως καλλυντικό περιποίησης της επιδερμίδας…

  • Πώς να ανακαλύψετε τα ταλέντα των παιδιών σας

    Παλαιότερα οι δάσκαλοι έβαζαν ετικέτες σε κάθε παιδί χαρακτηρίζοντάς το ως έξυπνο ή ανόητο. Σήμερα αυτές οι αντιλήψεις έχουν ξεπεραστεί. Νέες έρευνες μας δείχνουν πως κάθε παιδί είναι μοναδικό και πως υπάρχουν διαφορετικά είδη ευφυΐας. Σύμφωνα με το βιβλίο του Howard Gardner έχουμε οχτώ είδη ευφυίας: τη γλωσσική, τη λογικομαθηματική, τη μουσική, τη χωρική, την…

  • 14 συμβουλές για γονείς.

    Είναι φυσικό να νιώθετε άβολα να θηλάσετε σε δημόσιο χώρο, αλλά ορισμένες φορές δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Να έχετε πάντα μαζί σας μια κουβερτούλα ή ένα μπουφάν για ρίξετε πάνω από τον ώμο σας και το κεφάλι του μωρού σας για να νιώθετε καλύτερα. Μην ξαχνάτε να χαμογελάτε Για να έχετε μια καλύτερη αίσθηση των…

  • Σκολίωση, ένα συχνό παιδικό φαινόμενο

    Η σπονδυλική στήλη είναι ο σκελετός του κορμού, που συγκρατεί το κεφάλι, το θώρακα, τα άνω άκρα και συνδέεται με τη λεκάνη, που ενώνεται με τα κάτω άκρα. Επίσης, προστατεύει το νωτιαίο μυελό και διασφαλίζει τη σωστή κίνηση και ισορροπία του σώματός μας. Σκολίωση είναι η πλάγια παρεκτόπιση της σπονδυλικής στήλης, που συγχρόνως «στρίβει» και τον…

  • Πως μπορώ να βοηθήσω το μωρό μου να μπουσουλίσει και να κάνει βήματα;

    Το παιχνίδι με το μωρό σας και «η ώρα του πατώματος» (το να το αφήνετε να παίζει στο πάτωμα) είναι οι καλύτεροι τρόποι. Μειώστε το χρόνο που περνάει το μωρό σας σε περιοριστικό περιβάλλον όπως την κούνια ή τα οχήματα για μωρά, επειδή αυτές οι εφευρέσεις το εμποδίζουν να μάθει να κινείται. Τοποθετώντας το μπρούμυτα…

  • Ντροπή ή κοινωνική φοβία στην ψυχολογία των παιδιών;

    Αν σκεφθείτε λίγο προσεκτικά, σίγουρα θα θυμηθείτε κάποιον από τους συμμαθητές σας στην τάξη να ήταν το “ντροπαλό” παιδί. Αν όχι στην τάξη σας, σίγουρα στο σχολείο ή στο οικογενειακό σας περιβάλλον κάποιος θα είχε τα χαρακτηριστικά του ντροπαλού ανθρώπου. Και τι εννοούμε, όταν λέμε ντροπαλός; Μιλάμε για κάποιον, ο οποίος συνήθως όταν βρίσκεται με…